Jeg rundet spillet i går kveld, og satt tilbake med en følelse av at jeg har vært igjennom noen fantastisk. Alt var ikke helt klar for meg, hva skjedde? Grublet litt på det og fikk sydd sammen detaljene etter hvert som sanseinntrykkene fikk puslet seg sammen til noe som kunne ligne forståelse.
Jeg er en hund etter historier, og det har utvikleren levert i dette spillet. Eneste jeg savner er mer historie, og mindre kamper.
“Violence doesn’t serve BioShock Infinite. It distracts from it."
-Chris Plant fra utvikleren Polygon
Jeg må si meg noe enig her. Vold i spill er ikke noe jeg har problem med, men i Bioshock ble det en veldig mørk kontrast i forhold til den filosofiske og dypt historisk baserte fortellingen som utvikler vil formidle. Men dette var likevel ikke nok til å ta fra meg en stor opplevelse, og vilje til å spille det igjen i 1999 mode.
Edit: Vurderer en noe mer gjennomført anmeldelse av dette. Usikker på om jeg har så mye å si egentlig. Får la det synke inn en stund til...
No comments:
Post a Comment